Šebesta se vyučil elektromontérem, záhy začal studovat propagační grafiku a výtvarnictví na Střední uměleckoprůmyslové škole v Uherském Hradišti. Studia na vysoké škole dokončil až ve zralém věku.Do gottwaldovského ateliéru Hermíny Týrlové nastoupil v roce 1968. Začínal jako animátor filmů režisérů Ludvíka Kadlečka a Jana Dudeška, pod jejichž vedením animoval celou řadu odlišných materiálů s pomoc
Šebesta se vyučil elektromontérem, záhy začal studovat propagační grafiku a výtvarnictví na Střední uměleckoprůmyslové škole v Uherském Hradišti. Studia na vysoké škole dokončil až ve zralém věku.Do gottwaldovského ateliéru Hermíny Týrlové nastoupil v roce 1968. Začínal jako animátor filmů režisérů Ludvíka Kadlečka a Jana Dudeška, pod jejichž vedením animoval celou řadu odlišných materiálů s pomocí různých technik. V osmdesátých letech si jej vybrala i Hermína Týrlová pro animaci dvou krátkých filmů kombinujících akci loutky a živého člověka. Šebesta se tak stal posledním animátorem této slavné režisérky.Dlouhodobě se věnoval především animaci, teprve v osmdesátých letech se pustil i do režie distribučního filmu HAJAJŮ, HAJAJŮ, kde úspěšně využil kukuřičné šustí. Volbou materiálu šel v duchu tvorby celého ateliéru, kde se pro animaci vyhledávaly stále nové látky. Potvrdil to i dalším snímkem v POHÁDCE Z PECE OHNIVÉ, kde animoval pálenou hlínu. Po tomto náročném filmu se rozhodl pro klasickou loutku ve snímku ŠVEC a ČERT, jemuž vtiskl výtvarnou podobu Miloš Nesvadba. Dalším dílem byl kreslený seriál pro slovenskou televizi ŠKRIATOK DO BYTU NEPATRÍ. Po revoluci natočil s výtvarníkem Petrem Pošem, jeho dávný projekt, loutkový film SIR HALEWYN. Po opětovném rozjezdu tvorby ve zlínských ateliérech dostal příležitost pracovat na dvou dílech pokračování nešikovných kutilů PAT A MAT, kde plně dosvědčil svůj cit pro bezchybnou animaci a nezbytnou komiku příběhu. S Cyrilem Podolským posléze režíroval dvanáct dílů loutkového večerníčku KRYSÁCI o krysách z vizovického smetiště.V devadesátých letech začala Šebestova pedagogická dráha na Filmové škole Zlín, která trvá dodnes. Studentům předává svoje bohaté zkušenosti ze spolupráce na více než stovce krátkých filmů.(zdroj: CSFD.cz, autor: Jeník "redfoxik" Beník)