Majk Spirit


SPIRIT  vznikl v roce 93 ( skladby, ale i před rokem 88 ). Baskytara M.Čihák a el.ak.kytara Č.Zlatník, v roce 2001 přišla A.Čiháková na housle, od roku 03 vystupujeme: housle+baskytara+hosté.  V lednu roku 2007 jsme začali spolupracovat s Jaroslavem Vágnerem - instrumentalista na elektroakustickou a akustickou kytaru. V roce 02 jsme natočili vlastní CD ( použito i jako prezentace na CD Muzikusu č.

SPIRIT  vznikl v roce 93 ( skladby, ale i před rokem 88 ). Baskytara M.Čihák a el.ak.kytara Č.Zlatník, v roce 2001 přišla A.Čiháková na housle, od roku 03 vystupujeme: housle+baskytara+hosté.  V lednu roku 2007 jsme začali spolupracovat s Jaroslavem Vágnerem - instrumentalista na elektroakustickou a akustickou kytaru. V roce 02 jsme natočili vlastní CD ( použito i jako prezentace na CD Muzikusu č.1/2005./ ) na kterém je 11 skladeb. V té době bylo Andree 13 let a na housle hrála 4-tým rokem. CD bylo natočeno jako vstup do času s tím že: " Tak takle jsi hrála když ti bylo třináct." Přesto, že  na CD nejsou větší opravy ( protože pokud by byly, kdo uvěří tomu, že mladá holčina hraje jak Paganini? ) dostali jsme několik příjemných nabídek na hraní a ta nejvzdálenější byla až do  Kataru. Naše skladbičky hrají v rádiích a byli jsme i pozváni do některých pořadů na ČT 1 a ČT 2 . Od té doby jsme netočili nic, jen občas vlastní zkoušky doma ve zkušebně, kde je k tomu určité zázemí. Příští CD-čko se již připravuje. Vše, co je zde v ukázkách, uslyšíte i na našem vystoupení. Andrea Čiháková:  HOUSLE  narozena 30.6.1989. V osmi letech si Andrea konečně vybrečela housle na rodičích, kteří nechtěli celé dva roky ustoupit ze svého ,,NE". První kroky vedla paní učitelka Zdenka Fišerová ze ZUŠ Zásmuky. V druhém roce přešla do Českého Brodu k laskavému učiteli panu Josefu Pěničkovi, který ji vedl tři roky. Začátkem pátého roku se Andrea dostala na ZUŠ v Říčanech k paní učitelce Jitce Adamusové. K doplnění se dá uvést sedmé místo v soutěži J.Muziky v Nové Pace a to v roce 2000. V roce 2001 první místo ve smyčcovém triu v Kolíně a druhé místo v roce 2002 v sólové hře na housle tamtéž.Jinak  se dá říci,že na ní má vliv především její otec,který jí strhává k tomu, aby sním hrála v jeho založeném Triu A.Ho.J. a to i k velké nevoli její učitelky paní Adamusové, které se jeho snahy vůbec nelíbí a dala mu to i značně najevo. Andrea měla jít na konzervatoř, ale několik týdnů před tím se jí táta zeptal jestli tam opravdu chce jít a jestli nechce dělat něco jiného … a tak jí svitla naděje, že bude moci být tím, čím chce být a to učitelkou. Přesto, že se tak rozhodla, okamžitě jak se dostala na školu byla využita do orchestru v této škole a na téže škole zpívá i ve sboru soprán - (její bývalá učitelka zpěvu paní Wysocká, byla dost nešťastná, že nechce jít na konzervatoř na zpěv protože jí říkala: “ Andreo housle ovládáš slušně a máš na ně talent a porosteš, ale zpěv máš v čistém talentu od Pána Boha a šlo by ti to daleko snadněji “). Takže přes její snahu stát se učitelkou, je nucena k mnoha aktivitám hudebního zaměření. V mládí to zkoušela a toužila hrát i na klavír,ale vinou táty a jeho nadšení pro věc se tato hudební cesta moc neuskutečnila. Nyní má klavír jako povinou nauku na škole a tak, alespoň trošku si může na tento vůči rodičům neprosazený nástroj zahrát. Housle v tomto seskupení jsou hlavním nástrojem. Na jejich zvuku a v rukou, či cítění Andrey se odehrává vše, co může tato skupina nabídnout - přesto, že je hudba skupiny  " SPIRIT " postavena hlavně na hře basové kytary a doprovodu kláves, či kytary a profesionalitě těchto hudebníků, … housle jsou tím, co tomu všemu dává světlo. Miloš Čihák: Skladatel, instrumentálně 6-ti strunná BASOVÁ KYTARA  Hudební  skladatel a muliti instrumentalista se narodil v roce 1958 ve Středních Čechách. A jako hudebník měl na růžích ustláno asi takto:  Od 6-ti let hrál na housle,ale tento nástroj jej neupoutal zvláště pro přístup jeho učitele k němu a došlo to až tak daleko,že housle strčil do kanálu a riskoval tím budoucí velké problémy určitého druhu a to proto,že neměl co ztratit (protože učitel byl starší člověk a neměl na falešné tóny mladého génia pochopení a řešil to technikou, co tón vedle - tak ten padne na tvá záda či jinam, podle druhu a velikosti nesprávně trefeného tónu a těch je na houslích víc než těch, co tam patří a genialita spočívala v tom,že měl pro falešné tóny vybroušený styl)Takže s hrou na housle skoncoval. Později se rodiče snažili využít jeho sklony k hudbě tím,že mu půjčili od známých akordeon,ale když se dozvěděl,že: „ toho se drž,harmonika je perfektní,v hospodě za to dostaneš zaplaceno“ - vyděsil se a protože se mu jít do hospody vydělávat nechtělo,přestal hrát i na tahací harmoniku. No a pak nastala éra kytary na kterou se naučil, aniž by ji dříve držel v ruce velmi brzy, ale jen jako samouk,protože nikde v okolí nebylo nikoho, kdo by jej mohl učit.Po čase se zaposlouchával víc do tajů hudebního světa a nechal se okouzlit basovými tóny,které mu po čase úplně učarovaly. Vzhledem k tomu, že měl již nějaké zkušenosti na kytaru, rozhodl se přejít na basovou kytaru, ale nebylo to tak jednoduché. Neměl ani aparát a ani peníze na cokoli, co by baskytaru, či aparát vůbec jen připomínalo. Začal tedy chodit na brigády takzvané melouchy a asi po roce dřiny si vydělal na svou první baskytaru. Neměl absolutní potuchy jak se na to vlastně hraje, ale byl k tomuto nástroji přitahován a tak snaha byla korunována a jeho vydřené peníze se změnily na starší lubovou baskytaru. Během jediného týdne zničil rodičům gramorádio (na kterém se snažil zesílit zvuk basy) a rodiče tuto jeho snahu odměnili stejně, jako i jiné aktivity, které se jim nezdály vhodné. No a když se dověděli co „To“ (baskytara a oprava gramorádia) stálo měl budoucí instrumentalista klidnější bydlení velmi nejisté, vzhledem ke svému přebývání ve společné domácnosti.Takže takto byly ukončeny jeho prvotní snahy o vstup do světa hudby a to na nějakou chvilku dopředu a do doby kdy se osamostatnil, pořídil si  bydlení a mohl si koupit aspoň základní hudební vybavení, tak to trvalo 8 let. Když uzrál čas založil svou první skupinu a těch bylo poté několik.Učil se psát noty,komponovat, studoval stavby skladeb atd. V 16 letech se vzhlédl ve skupině Pink Floyd  a to především v hudbě, protože anglicky neuměl a tak mu texty zůstaly utajeny.Po čase jeho učení a cvičení v samostatném bydlišti začalo přinášet malinké plody v pozvání do studií a do rádií, či televize.Jenže jeho hudební touhy byly jiné, než hrát převzaté skladby různých rockových skupin a živit se omíláním toho, co někdo napsal, hraním na zábavách, či i country hudbou kde neustálé brum brum ho neustále deptalo v jeho snech. Čím dál víc se vzhlížel v klasické hudbě a začal kolem roku 1986 spojovat v této době nemožné. Basovou kytaru jako nástroj vhodný i do klasiky ve spojení s nástroji, které pokud by to řekl nějakému hudebnímu klasikovi, tak by onen hudebník skončil v nemocnici na „áru“, případně rocker by ho měl za šaška. No a tak pracoval ve skrytosti další léta.   Bylo to vlastně stejné jako za doby jeho mládí, ale s tím, že měl na co hrát (i když to nestálo za mnoho) a i na co nahrávat v podobě malého kazeťáčku. Napsal v notách, nebo si nahrál na onen magneťáček několik stovek skladeb především pro baskytaru.Mnoho skladeb pro baskytaru a el.akustickou kytaru, skladby pro klavír a baskytaru a v neposlední řadě skladby pro housle a baskytaru. Kde ho zase usměrňovala jeho dcera s tím… „no tati ty si se zbláznil – tohle chceš abych hrála? Tak tohle se hrát nedá, to je fakt těžký“. Takže to řešil tím, že navržený part roztrhal, aby mu dále nepřekážel a tak se to táhne dodnes.                 Používané nástroje a aparáty: Housle, klávesy,  el. akustická kytara, el.kytara, 6-ti strunná baskytara, kombo pro housle: " Peavey KB/A 60 " , vysílač AKG GB40 - přijímač AKG SR40 - používáme k houslím místo kabelů, kombo pro el. kytaru Marshall  Valvestate VS 65R, zesilovač pro baskytaru: " Peavey Classic 400 " - celolampový, reprobedny baskytary: č1/ - 2x10" + horna, č2/ - 2x12" Osazena: Eminenece PRO, multiefekt pro baskytaru: " Yamaha UD Stomp ", aparát pro sál - mix: " Behringer UB 1204 FX-Pro", efekt: " Behringer Virtualizer PRO DSP 1000P ", Zesilovače 2x: " Q Sound QSA 600 " Reprobedny: " Omnitronic ". Celkový výkon více jak 1500Va. Tento výkon je dostačující jak pro malé, ale i středně velké sály bez ztráty zvukové kvality. Aparáty hostů se liší a i nástroje ( klávesy, kytary, vilolončelo ) ale vždy jsou v součásti s naším koncovým aparátem. V případě Vašeho zvukaře stačí jen připojit se na náš výstup v mixu jediným stereovým kabelem ( nebo dvěma mono kabely ) na jeho mixpult.Veškerý upravený zvuk lze pak pouze zesílit na požadovanou úroveň, bez jakéhokoli dalšího zpracování a to i s mluveným slovem během vystoupení. Nelze však k nám do mixu připojit více než jednoho hudebníka, přesto, že máme 8 vstupů, protože jsou všechny obsazeny našimi nástroji a mikrofony, jsme-li v obsazení kvarteto. .......................................................................................................................................................... Hledáme instrumentalisty pro doplnění do tria, případně kvarteta k delší spolupráci a i případným výjezdům do zahraničí - hrajícíc na některý z těchto zde uvedených nástrojů: klávesy, viola, violoncello, el.ak.kytara, fagot, hoboj, harfa, soprán saxofon, příčná flétna, kontrabas. Vlastní skladby jako hlavní část repertoáru a vystupování po jeho nastudování, nebo větší části. Na věku nezáleží. Starší ukázky ( jen malá část repertoáru ) a vše ostatní na našich stránkách. http://granosalis.cz/hosting/music/members/25/  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Výuka hry na   -   B A S O V O U   KYTARU  - K L A S I C K O U   KYTARU  -  HUDEBNÍ NAUKA Klasická výuka podle not na oba nástroje, ale i zájemce o AKORDOVÝ DOPROVOD country a jiných písniček jak pro kytaru, ale i doprovod na basovou kytaru - jak čtyř strunnou tak třeba i šestku. Možné spojit dohromady - základy - noty - akordový doprovod - podle zájmu. http://www.hudebka.cz/hudebka/ucitel_detail.asp?id=667    .................................................................................................................................................................   Složení skupiny: Andrea Čiháková - housle - vocály / soprán,   Miloš Čihák - basová kytara - vocály / bas   .................................................................................................................................................................  + hosté až do složení  " kvarteta " - jednotlivě - kytra, klávesy, soprán saxofon, příčná flétna, hoboj, violoncello ... (zdroj: T-Music)



Hlavní partneři projektu Kultura.cz
Mediální partneři projektu Kultura.cz
Ostatní partneři projektu Kultura.cz