Půvabná italská herečka Lia Amanda měla cestu na stříbrné plátno zjednodušenou tím, že pocházela z herecké rodiny a v první polovině padesátých let 20. století hrála různě velké role v jedenácti italských a francouzských filmech. Jejím otcem byl herec Mario Molfesi, ona sama později přijala pseudonym Lia Amanda. Před kamerou stála poprvé jako sedmnáctiletá v epizodní roli v mimořádně úspěšné komed
Půvabná italská herečka Lia Amanda měla cestu na stříbrné plátno zjednodušenou tím, že pocházela z herecké rodiny a v první polovině padesátých let 20. století hrála různě velké role v jedenácti italských a francouzských filmech. Jejím otcem byl herec Mario Molfesi, ona sama později přijala pseudonym Lia Amanda. Před kamerou stála poprvé jako sedmnáctiletá v epizodní roli v mimořádně úspěšné komedii TOT? HLEDÁ PŘÍBYTEK (Tot? cerca casa, 1949) v hlavní roli se slavným komikem Tot?.Počátkem padesátých let dostala větší příležitosti v zapomenutých titulech dramatického žánru, připomeňme alespoň povídkový film TŘI ZAKÁZANÉ PŘÍBĚHY (Tre storie proibite, 1951), k natáčení byla pozvána také do Francie (POPLACH NA JIHU – Alerte au sud, 1952), jednu z hlavních rolí dostala po boku Alberta Sordiho v komedii SVŮDCE (Il seduttore, 1953), ústřední postavu dívky Ross ztvárnila v dramatu NÁSILÍ NA JEZEŘE (Violenza sul lago, 1954) režiséra Leonarda Cortese. U nás jsme ji mohli vidět jako Mercedes Herrera po boku Jeana Maraise ve dvoudílné adaptaci Dumasova románu HRABĚ MONTE CHRISTO (Le comte de Monte Cristo, 1954), tehdy se také mihla v Renoirově filmu FRANCOUZSKÝ KANKÁN (French Cancan, 1954).V roce 1954 byla Lia Amanda hostem filmového festivalu v brazilském S?o Paulo a tady potkala muže svého života. O něm mnoho nevíme, známe pouze jeho jméno – Arnaldo Carrara. Přes slibně se rozvíjející kariéru v italské i francouzské kinematografii odmítla Lia Amanda další nabídky, za Carraru se provdala a dodnes žije v Brazílii v soukromí.(zdroj: CSFD.cz, autor: Pavel "argenson" Vlach)