Guy Manuel De Homem-Christo

Datum narození: 8.2.1974 / Místo narození: Paříž, Francie

Guillaume Emmanuel Paul de Homem-Christo se narodil 8. února 1974 v Paříži. Během studia na pařížském gymnáziu „Carnot“ se Guy v roce 1987 seznámil s chlapcem podobných zájmů jménem Thomas Bangalter. Oba mladíci nacházeli společnou řeč zejména ve fascinaci hudbou a filmem. Společně s dalším spolužákem Laurentem Brancowitzem založili rockovou kapelu „Darlin´“, kde se Guy ujal kytary. Natočili pouze

Guillaume Emmanuel Paul de Homem-Christo se narodil 8. února 1974 v Paříži. Během studia na pařížském gymnáziu „Carnot“ se Guy v roce 1987 seznámil s chlapcem podobných zájmů jménem Thomas Bangalter. Oba mladíci nacházeli společnou řeč zejména ve fascinaci hudbou a filmem. Společně s dalším spolužákem Laurentem Brancowitzem založili rockovou kapelu „Darlin´“, kde se Guy ujal kytary. Natočili pouze několik skladeb, které se však dostaly k anglické nezávislé kapele „Stereolab“, a ta dvě z nich vydala na hudebním výběru pod vlastním labelem „Duophonic records“. Následně dostali nabídku se zúčastnit několika koncertů v Anglii. Dle pozdějších slov Bangaltera kapela stejně neměla velkou budoucnost a chlapci se v rockových vodách necítili nejlépe. K něčemu však působení Darlin´ přeci jen bylo. V recenzi v uznávaném magazínu „Melody maker“ byla jejich hudba titulována autorem článku jako „daft punk“ (pitomej punk). Homem-Christo a Bangalter si lepší název pro svůj nový, nyní již pouze dvoučlenný projekt nedokázali představit.Oba mladíci silně ovlivnění návštěvami tanečních klubů začali rozsáhle experimentovat se syntezátory a automatickým bubeníkem a zakrátko spatřila světlo světa první demo nahrávka. V roce 1993 se hoši potkali s polovinou tanečního projektu „Slam“ Stuartem Macmillanem, jehož zaujetí v této nahrávce vyústilo ve vydání debutního singlu s názvem „New wave“ (finální mix skladby New wave se jmenoval Alive) o rok později. V roce 1995 se mladíci opět sešli ve studiu nacházejícím se tradičně u Thomase doma, aby nahráli komerčně úspěšný singl „Da funk“. Vzápětí si je vzal pod svá křídla manažer Pedro Winter, který jim zajistil koncerty ve svých klubech (Pedro zastupoval např. ještě Cassius, v současnosti válcují taneční kluby po celé Evropě tzv. „nu-rave“ projekty pod hlavičkou jeho labelu Ed Banger records). Na základě tohoto úspěchu dostali nabídku udělat remix pro Chemical brothers a zároveň šanci otevírat jejich shows při anglickém turné. To již nenechalo klidné manažery z kolosu Virgin records a nabídli hochům smlouvu. V roce 1997 vyšla debutní deska „Homework“, které bývá označována jako jedno z nejdůležitějších tanečních alb devadesátých let. Oba Francouzi, kterým bylo teprve něco přes dvacet let, se se svojí originální směsicí house, techna, electra a synth-popu zařadili mezi legendy typu Leftfield, Underworld, Chemical brothers atp. Za audio stránkou nezaostávala ani ta vizuální a doprovodné videoklipy k albu se staly neméně proslulými. V roce 1999 vyšla jejich kolekce pod názvem D.A.F.T. a podtitulem „A story about dogs, androids, firemen and tomatoes“ jemně nastiňujícím leitmotivy videí. Na tvorbě klipů se kromě velikánů oboru jakými jsou Michel Gondry či Spike Jonze podíleli i samotní Daft punk, když režírovali klip ke skladbě „Fresh“, klipu ke skladbě „Burnin´“ se pro změnu účastnili jako herci.V roce 2001 vyšlo druhé album „Discovery“, které přineslo větší příklon k synth-popu a house music. Singly jako „One more time“ či „Harder, better, faster, stronger“ a „Digital love“ slavily opět velké úspěchy. V roce 2003 vznikl další vizuální počin Daft punk. INTERSTELLA 5555 : THE 5TORY OF THE 5ECRET 5TAR 5YSTEM bývá označován jako „house muzikál“. V produkci obou pánů z kapely, za jejich hudebního doprovodu, pod dozorem jejich dětského idolu – slavného anime a manga tvůrce Leiji Matsumota a pod režií Kazuhisy Takenouchiho vznikl animovaný němý sci-fi muzikál, který je v podstatě vizuálním doprovodem k albu Discovery či naopak album Discovery je soundtrackem k tomuto filmu.Zatím poslední řadové album Daft punk vyšlo v roce 2004 a nese název „Human after all“. V roce 2006 měl v Cannes premiéru režijní debut obou pánů, ryze autorská sci-fi ELECTROMA pojednávající o cestě dvou robotů za naplněním touhy stát se člověkem. Přesto, že oba filmoví hrdinové mají převleky Daft punk známé z koncertních show, tak se pod maskami schovávají jiní lidé. Dokonce ve filmu nenalezneme od Daft punk ani jednu skladbu. Guy společně s Thomasem napsal i scénář, Thomas stál navíc i za kamerou.Co se týče živých vystoupení Daft punk hráli v průběhu let po boku nepřeberného množství zásadních kapel a projektů nejen z taneční scény. Již od začátku vystupují v maskách, v období kolem alba Discovery vznikly dnes již proslulé robotí masky s kovovými rukavicemi doplněné širokou paletou modelů od různých kombinéz až po klasické společenské obleky. Bangalter v jednom z rozhovorů osvětlil, že z počátku byla důvodem hlavně plachost obou hudebníků, až později se z celé věci vyvinul svérázný koncept. Z tohoto důvodu existuje jen velice málo fotografií obou hudebníků. I v rozhovorech s médii Daft punk nosí masky či si nechávají digitálně rozostřit obličej. Hudba Daft punk se objevila v několika filmech, např. SVATÝ, ZKURVENÁ NUDA či ERASMUS A SPOL. Oba pánové se díky spolupráci s Michelem Gondrym objevili na kompilaci WORK OF DIRECTOR MICHEL GONDRY a v dokumentu I´VE BEEN TWELVE FOREVER.Homem-Christo kromě Daft punk spoluzakládal kapely „Le knight club“ a „Crydajam“. Je autorem notoricky známého loga Daft punk, jenž vévodí obalům skoro všech jejich nahrávek, včetně živáků a singlů.(zdroj: CSFD.cz, autor: Josef "J.Connor" K)



Hlavní partneři projektu Kultura.cz
Mediální partneři projektu Kultura.cz
Ostatní partneři projektu Kultura.cz