Německý herec Fred Williams točil v Itálii, Francii i Německu, v šedesátých letech 20. století se stal dobře známou tváří v celé Evropě, jeho kariéra se ale již v následující dekádě dostala do útlumu. Narodil se v Mnichově a jeho vlastní jméno zní Friedrich Wilhelm Löcherer. V Mnichově vystudoval univerzitu a dosáhl titulu inženýra, poté odjel do Itálie, kde původně pracoval jako zahraniční koresp
Německý herec Fred Williams točil v Itálii, Francii i Německu, v šedesátých letech 20. století se stal dobře známou tváří v celé Evropě, jeho kariéra se ale již v následující dekádě dostala do útlumu. Narodil se v Mnichově a jeho vlastní jméno zní Friedrich Wilhelm Löcherer. V Mnichově vystudoval univerzitu a dosáhl titulu inženýra, poté odjel do Itálie, kde původně pracoval jako zahraniční korespondent. Krátce nato tady začal studovat herectví a počátkem šedesátých let se začal prosazovat před kamerou v Itálii. V mezinárodním měřítku se jako herec později prosadil i díky schopnosti plynně se domluvit čtyřmi jazyky.Italská kinematografie si v té době libovala v anglických pseudonymech, proto se zrodilo umělecké jméno Fred Williams. Poprvé stál před kamerou v dobrodružném filmu ŽELEZNÝ KAPITÁN (Il capitano di ferro, 1962), historický kostým na sebe oblékl i v adaptaci literární předlohy BENÁTSKÝ PEKAŘ (Il fornaretto di Venezia, 1964). Ke spolupráci jej začali zvát i nejvýznamnější režiséři, a i když ne vždy Williams hrál velké role, v jeho filmografii se dobře vyjímají například snímky Federica Felliniho (GIULIETTA A DUCHOVÉ – Giulietta degli spiriti, 1965) nebo Luchina Viscontiho (HVĚZDY VELKÉHO VOZU – Vaghe stelle dell’Orsa, 1966).Se svou sportovní postavou a pohlednou tváří se Fred Williams stal předmětem zájmu i mezinárodních produkcí a u nás jsme jej mohli vidět například jako knížete Rákocziho ve filmu ANGELIKA A KRÁL (Angélique et le roi, 1966). K natáčení byl přizván i do rodného Německa a rolí Gernota přispěl do výpravného a komerčně velmi úspěšného projektu NIBELUNGOVÉ (Die Nibelungen, Teil 1: Siegfried, 1966; Die Nibelungen, Teil 2: Kriemhilds Rache, 1967). Z jeho další práce v Itálii připomeňme komedii ZÁKUSKY, PANE (Le dolci signore, 1968), v níž vytvořil dvojici s bývalou francouzskou Miss Claudine Auger. Znovu jej oslovil také tvůrce Angeliky, Bernard Borderie (CATHERINE – Catherine, il suffit d’un aimer, 1969). Značnou popularitu získal v Německu díky titulní roli v dobrodružném historickém seriálu RINALDO RINALDINI (1969).Koncem šedesátých let si Freda Williamse oblíbil španělský mistr hororu Jesús Franco, který jej obsadil do velkých rolí ve více než deseti filmech (HRABĚ DRAKULA – Nachts, wenn Dracula erwacht, 1970). V některých Francových kriminálkách kombinovaných s hororovým žánrem dostal Fred Williams i hlavní role vyšetřujících policistů (DER TODESRACHER VON SOHO, 1972; LA VENGANZA DEL DOCTOR MABUSE, 1972). Spolupráce s Jesúsem Francem převažovala ve Williamsově filmografii po celá sedmdesátá léta, s jinými režiséry točil již jen výjimečně, připomeňme ale jeho menší výstup v Attenboroughově válečném filmu PŘÍLIŠ VZDÁLENÝ MOST (A Bridge Too Far, 1977), později si na něj ještě jednou vzpomněl i Federico Fellini (… A LOĎ PLUJE – E la nave va, 1983).Mezitím Fred Williams příležitostně účinkoval také v německé televizi, zhruba od poloviny osmdesátých let se ale před kamerou nevyskytuje. Vrátil se do Mnichova a pod rodným jménem se začal věnovat podnikání, postupem času vybudoval síť obchodů s dětským oblečením. V současnosti žije Fred Williams v soukromí v malém městečku Seeshaupt na břehu Starnberského jezera nedaleko od Mnichova. Fotografovat se dnes již odmítá a i žádostem o rozhovor se spíše vyhýbá.(zdroj: CSFD.cz, autor: Pavel "argenson" Vlach)