Daryl Christine Hannah se narodila a vyrostla v Chicagu v USA v rodině s osmi dětmi. Její rodiče se rozvedli, když jí bylo sedm let. Její matka se později provdala za průmyslníka Jerryho Wexlera, bratra známého kameramana Haskella Wexlera.
Jako dítě byla podle své mladší setry Page, která je taktéž herečkou, velmi uzavřená, snivá a stydlivá, na dveře si věšela cedulku „Prosím, klepat“, ve společnosti seděla v koutě a pozorovala lidi okolo sebe. Lékař jí diagnostikoval autistii, navíc v raném věku trpěla silnou nespavostí, což ji přimělo utíkat se do světa filmů. Často před televizní obrazovkou trávila celé noci a brzy se rozhodla, že také bude hrát ve filmu. Proto po celá léta před okolím tajila svůj panický strach z otevřených prostor, jelikož se obávala, že by to mohlo zastavit její hereckou kariéru.
V devatenácti letech začala vystupovat v reklamách, absolvovala University of Southern California v Los Angeles, kde vystudovala dramatické umění. Věnovala se baletu u bývalé newyorské baletní hvězdy Marie Tallchief Paschenodové, později hrála v chicagském Goodman Theatre. Jejím filmovým debutem je vedlejší role v adaptaci novely Johna Farrise v režii Briana de Palmy, hororu ZUŘIVOST. Následovalo několik menších snímků a v roce 1982 byla díky své excentrické a chladné kráse obsazena do role agresivní androidky Pris snažící se získat recept na nesmrtelnost ve filmu Ridleyho Scotta BLADE RUNNER, který byl nominován na Oskara za výpravu a vizuální efekty. Začala hrát na klávesy a nějakou dobu zpívala se zpěvákem, skladatelem a svým pozdějším přítelem Jacksonem Brownem. V roce 1985 se podílela na hitu „You're a friend of mine“ a albu „Sun City: Artists united against apartheid“.
Skutečnou diváckou popularitu jí přinesl až snímek Rona Howarda ŽBLUŇK!, kde hrála s Tomem Hanksem. Za postavu zamilované mořské panny Madison získala Saturn award v kategorii nejlepší herečka. V nepříliš úspěšném snímku AYLA Z KMENE MEDVĚDŮ ztvárnila emancipovanou pravěkou dívku. Ke konci osmdesátých let si střihla strhující duet se Stevem Martinem v komedii ROXANA, dostala spíše symbolickou roli ve filmu Woodyho Allena ZLOČINY A POKLESKY, objevila se v kriminálním dramatu Olivera Stonea WALL STREET a k opravdu úspěšným snímkům její „první vlny“ patří drama OCELOVÉ MAGNOLIE.
Se vstupem do devadesátých let nastal v její kariéře razantní obrat. Po účasti v několika neúspěšných snímcích ji producenti začali obsazovat spíše do vedlejších rolí ve snímcích jako filmy DEJ SI POHOV, KÁMOŠI a DEJ SI POHOV KÁMOŠI 2 nebo OPRAVDOVÁ BLONDÝNKA. V roce 1994 získala na festivalu v Berlíně cenu za svůj režijní debut THE LAST SUPPER, který si sama produkovala, druhým jejím režijním počinem je dokument STRIP NOTES z roku 2001. Během dalších deseti let se objevovala v neúspěšných a kritikou ztrhaných snímcích, jako je pohádka JACK A STONEK FAZOLE, PERN´KOVÝ DĚDEK nebo DECH SMRTI. Veřejnost začala nabývat dojmu, že její dny slávy jsou již dávno pryč. To ale v roce 2003 vyvrátil Quentin Tarantino, když znovu předvedl svou zálibu v kříšení zašlých hvězd a obsadil ji do role jednooké vražedkyně Elle Driver v akčním snímku KILL BILL.
(Zdroj: csfd.cz - Paranoia Fuckta "kiddo" Vztahovačná)