Francouzský herec Constant Rémy se před kamerou začal uplatňovat již v dřevních dobách němé éry, později odehrál desítky vedlejších i hlavních rolí ve zvukovém filmu. Pocházel z Paříže a původně pracoval jako chemik, již v mládí byl ale angažován filmovou společností Pathé a před kamerou stál poprvé v roce 1908. V následujících letech hrál v řadě krátkých němých snímků, za všechny jmenujme alespoň
Francouzský herec Constant Rémy se před kamerou začal uplatňovat již v dřevních dobách němé éry, později odehrál desítky vedlejších i hlavních rolí ve zvukovém filmu. Pocházel z Paříže a původně pracoval jako chemik, již v mládí byl ale angažován filmovou společností Pathé a před kamerou stál poprvé v roce 1908. V následujících letech hrál v řadě krátkých němých snímků, za všechny jmenujme alespoň film VRAŽDA JINDŘICHA III. (L’assassinat d’Henri III., 1911) slavného režiséra Louise Mercantona.Jako voják se musel aktivně zúčastnit první světové války a k divadlu a filmu se vrátil v roce 1919. Počátkem dvacátých let krátce účinkoval i na nejslavnější francouzské scéně Comédie Française, popularitu mu přinesla Pagnolova hra Obchod se slávou, v níž hrál v roce 1925 v divadle Théâtre de la Madeleine. Před kameru jej nejčastěji zval režisér Gaston Roud?s, několikrát hrál i velké role, dnes jsou jeho filmy z němé éry již zapomenuté. Svůj první zvukový film natočil sice s francouzským týmem, ale v britské produkci (ATLANTIS, 1930).Během třicátých let omezil své aktivity v divadle, o to více byl vytížen filmem, točil i několikrát ročně a hrál poměrně velké role v různých žánrech. Připomeňme stěžejní postavy důstojníků v historickém nebo dobrodružném žánru (AGÓNIE ORLŮ – L’agonie des aigles, 1933; MUŽI BEZE JMÉNA – Les hommes sans nom, 1937), titulní role mu připadla v přepisu oblíbené románové předlohy ROGER LA HONTE (1933). V československých kinech byl ve své době s úspěchem uveden film STUDENTKA HELENA WILLFUROVÁ (Hél?ne, 1936), kde hrál velkou úlohu profesora Amboise. I v několika dalších filmech se Rémyho jméno objevilo na předních místech plakátů (PŘEVADĚČI LIDÍ – Passeurs d’hommes, 1937; NADĚJE – Espoirs, 1941).Za druhé světové války se Constant Rémy začal vracet k divadlu (Théâtre Edouard VII, Théâtre Saint-Georges), ve filmu se objevoval již jen zřídka. Otce titulního hrdiny ztvárnil ve filmu PAN DES LOURDINES (Monsieur de Lourdines, 1943), poslední větší příležitost dostal v kriminálce DĚTI VEDOU VYŠETŘOVÁNÍ (Les gosses m?nent l’enqu?te, 1947), později se objevil jako velitel pařížské policie La Reynie v historickém snímku KDYBY MI VERSAILLES VYPRÁVĚLY (Si Versailles m’était conté, 1953). Jeho filmografii uzavírá adaptace Dumasovy divadelní hry VĚŽ NESLESKÁ (La tour de Nesle, 1955).Poslední léta života strávil Constant Rémy v Cannes, kde také zemřel v srpnu 1958 ve věku 76 let.(zdroj: CSFD.cz, autor: Pavel "argenson" Vlach)