Původem britská herečka Barbara Steele natočila v různých zemích přes čtyřicet filmů, největší slávu jí ale přinesly italské horory ze šedesátých let a v tomto žánru se stala skutečnou celoevropskou hvězdou. Narodila se v Birkenheadu nedaleko od Londýna a původně studovala malířství, později ale získala hereckou průpravu a začala hrát s divadelní společností Repertory Company. Debut před filmovou
Původem britská herečka Barbara Steele natočila v různých zemích přes čtyřicet filmů, největší slávu jí ale přinesly italské horory ze šedesátých let a v tomto žánru se stala skutečnou celoevropskou hvězdou. Narodila se v Birkenheadu nedaleko od Londýna a původně studovala malířství, později ale získala hereckou průpravu a začala hrát s divadelní společností Repertory Company. Debut před filmovou kamerou absolvovala v rámci komedie BACHELOR OF HEARTS (1958), do širšího povědomí se dostala díky filmu NAHOŘE A DOLE (Upstairs and Downstairs, 1959), který disponoval hvězdným mezinárodním obsazením.Mezinárodního úspěchu se Barbara Steele dočkala díky filmu MASKA DÉMONA (La maschera del demonio, 1960), který natočil kameraman a začínající režisér Mario Bava. Tento film dnes patří ke klasice hororového žánru, sama Barbara Steele ale později vzpomínala, že natáčení probíhalo za značně ztížených podmínek, herci neznali scénář a pracovalo se ze dne na den bez jasné celkové koncepce. MASKA DÉMONA ostatně měla při původním uvedení v Itálii jen malý úspěch, ten se však dostavil ve Francii a USA. Američtí tvůrci pak Barbaru Steele přizvali do filmu JÁMA A KYVADLO (The Pit and the Pendulum, 1961). Hlavní roli měla hrát také ve westernu FLAMING STAR (1960) s Elvisem Presleym v hlavní roli, z její účasti na tomto natáčení ale nakonec sešlo.Po návratu do Itálie hrála Barbara Steele hlavní role v dalších snímcích hororového žánru v režii Riccarda Fredy (STRAŠNÉ TAJEMSTVÍ DOKTORA HICHCOCKA - L?orribile segreto del dottor Hichcock, 1962; DUCH – Lo spettro, 1963) nebo Antonia Margheritiho (BÍLÉ HLASY – Le voci bianche, 1964). V různých žánrech se objevovala i ve Francii, hrála například ve dvou filmech s agentem Monoclem (Paul Meurisse), osobně si cenila i své účasti ve slavném Felliniho filmu 8 ? (1963).Sama Barbara Steele se jen těžko smiřovala s tím, že popularitu jí přinášejí role démonických a vyšinutých žen s vypoulenýma očima, i když ani v této poloze neztrácela svůj osobitý půvab. Když se ji producenti nezřídka snažili vmanévrovat do průměrné produkce hororového žánru, ráda zdůrazňovala, že točila i s Fellinim a že má na víc. Fanoušky hororového žánru nakonec zarmoutila koncem šedesátých let, když se provdala a dočasně rezignovala na hereckou kariéru. Jejím manželem se stal významný americký scénárista James Poe (1921-1980), v roce 1971 se jim narodil syn Jonathan Jackson Poe.V polovině sedmdesátých let se Barbara Steele vrátila k herecké práci, ovšem již jen v menších rolích. Točila nejen ve Spojených státech, které se staly jejím novým domovem, ale vracela se i do Evropy, s Annie Girardot například hrála ve filmu KLÍČ PODE DVEŘMI (La clé sur le porte, 1978), k hororovému žánru se vrátila v mediálně velmi propagovaném snímku NĚMÝ VÝKŘIK (Silent Scream, 1980). Později hrála také v několika televizních seriálech, po rozvodu s manželem Jamesem Poe (v roce 1978) se příležitostně věnovala i produkci. Poslední položkou v její filmografii je akční film VĚŠTEC (The Prophet, 1999).(zdroj: CSFD.cz, autor: Pavel "argenson" Vlach)