Omlouváme se, bohužel pro tuto akci
momentálně nenamáme žádné volné termíny.
REKVIEM ZA NEKONEČNO
Komponovaný večer Pražského komorního baletu v choreografii českých talentovaných tvůrců Toma Rychetského a Marka Svobodníka
Nevyřčené ticho
Choreografie: Tomáš Rychetský
Hudba: Leoš Janáček, Klavírní sonáta I.X. 1905 "Z ulice"
Scéna: Milan Cais
Kostýmy: Roman Šolc
Světelný design: Daniel Tesař
Asistent choreografie: Linda Svidró
Obnovená premiéra: 22.10.2017 v Praze
Tančí: 4 sólisté Pražského komorního baletu
Délka: 17 minut
Inspirace klavírní sonátou Leoše Janáčka "Z ulice" na motivy studentské tragédie z roku 1905, vedla k vytvoření intimní niterné miniatury pro jednoho muže a tři ženy.
"Andělé se stříbrnými křídly by neměli poznat bolest, kdybych jen mohl trpět za Tebe. Jestli Bůh určil, že pouze On může porozumět, doufám, že to jsou Tvé oči, kterými hledí."
technická pauza 5 minut
Chvilka POEzie
Choreografie: Marek Svobodník
Hudba: Jaroslav Ježek a Bedřich Nikodém
Hudební koláž: Marek Svobodník
Návrh scénografie: Petr Siedlaczek
Návrh kostýmů: Pavel Knolle
Světelný design: Karel „Karlos“ Šimek
Asistent choreografie: Igor Vejsada
Světová premiéra: 18.12.2016 v Praze
Tančí: Igor Vejsada a 4 sólisté Pražského komorního baletu
Délka: 20 minut
Černá taneční groteska na motivy proslulé basně Edgara Allana Poea "Havran".
"S čekáním přichází nejedna kratochvíle, třeba i smrt."
pauza 20 minut
Rekviem za nekonečno
Námět: Pavel Šimák a Tom Rychetský
Choreografie: Tom Rychetský
Hudba: Antonín Dvořák, Rekviem B-moll, Op. 89 selection
Režie: Pavel Šimák
Scéna a kostýmy: Petra Lebdušková
Světelný design: Jakub Sloup
Asistent choreografie: Linda Svidró
Česká premiéra: 22.10.2017 Divadlo na Vinohradech
Tančí: 8 sólistů Pražského komorního baletu
Délka: 40 minut
Taneční příběh o hledání odpovědí na otázky, které leží na tenké hranici mezi koncem a začátkem života a možná i dál. V duchovním prostoru Dvořákova Requiem choreografie vypráví děj konkrétního lidského osudu, který se prodírá napříč časem… Requiem je sice z podstaty „mše za zemřelé“, nicméně v našem ztvárnění se snažíme o vyjádření víry, že životní energie nemůže jednoduše zmizet, jen se proměňuje a je předávána dál a stejně jako tanec má nekonečně mnoho podob.
„Přicházím z nekonečna... A jdu do dalekého věčna. Vždycky existuje zítřek, i dnešek byl předtím zítřek.“
Antonín Dvořák zkomponoval Rekviem na začátku vrcholného období své tvorby, v roce 1890. Skladba se neváže ke konkrétní osobě či události, ale je jedinou velkou reflexí obecně znepokojivých otázek lidského bytí, žalu a útěchy ve smrti, smyslu žití a umírání, stejně jako naděje. Dvořák byl hluboce věřícím člověkem, proto i toto geniální dílo je prodchnuto obdivuhodnou čistotou víry, duchovností, pokorou a nevšední autenticitou myšlenek. Všechny pocity, které v nás vyvolává tak vyvěrají z osobní Dvořákovy filozofie a jejich umělecká realizace je formálně i obsahově dokonalá.
Premiéra je věnována prof. Pavlu Šmokovi k nedožitým 90. narozeninám.
O choreografech
Tom Rychetský
Vystudoval Taneční konzervatoř hlavního města Prahy. V roce 2000 nastoupil do Pražského komorního baletu, kde tančil v dílech předních českých i zahraničních choreografů. Od sezony 2003/2004 byl členem baletu Národního divadla v Praze, kde tančil v choreografiích Jiřího Kyliána, Conny Janssen, Itzika Galili, Petra Zusky či Matse Eka. V roce 2002 zakládá taneční skupinu TODAnce company, ve které se věnuje choreografické práci společně s Davidem Stránským. Jako choreograf spolupracuje s baletem Národního divadla v Praze. Spolupráce s Viktorem Konvalinkou a Pavlem Hejným vedla v roce 2009 k založení nezávislého souboru Dekkadancers. Následovala spolupráce s nezávislými tanečními soubory 420people, Pražský komorní balet či Bohemia Balet. Mezi jeho poslední autorskou tvorbu se řadí choreografie a režie díla „Airground“ pro Cirk La Putyka a choreografie dokudrama „3100 C mé krve“ pro Horácké divadlo v Jihlavě. Za choreografii „Nedokončený kus“ získal v roce 2011 1. cenu na Mezinárodní choreografické soutěži v Plzni a současně prémii za nejlepší autorské dílo. V rámci Mezinárodní video-art soutěži Janáček kontra expresionismus Brno 2010, která se konala pod záštitou Jiřího Kyliána, získal 1. cenu za kus Sinfonietta_Dekkadancers. V současné době působí jako nezávislý choreograf a umělec.
Marek Svobodník
Vystudoval Taneční konzervatoř v Brně, po niž prošel několika angažmá: NDM 2003-06, Laterna Magika 2006-08, NDB 2008-12, od roku 2012 balet ND Praha. Během své taneční kariéry spolupracoval v řadě projektů např: s Pro-ART company, Pas de theatre Ostrava, Katedra alt.herectví DAMU nebo s DEKKADANCERS, které společně s Ondřejem Vinklátem a Štěpánem Pecharem vede od roku 2015.
Jako choreograf vytvořil nebo spoluvytvořil představení Čertstory, Obrazy, Catch27, Chvilka POEzie. V současné době tvoří choreografie hlavně pro soubor DEKKADANCERS.